Spis dig til langt hår.

Cf
Din guide
Camilla, frisør
Spis dig til langt hår.
Vi ved alle at en balance i indtagelsen af mad er essentiel for en sund krop og et sundt hår. Vidste du også at der findes mad som får håret til at grå endnu hurtigere? Mad som er rigt på proteiner samt jern får ikke kun håret til at glinse og se livligt ud, men det får faktisk også håret til at vokse hurtigere end dets normale udgronings hastighed. langt-har Eftersom hovedbestanddelen i hår er proteiner giver det mening at en diet med masser af protein vil være nødvendigt for at få den maksimale udgronings hastighed. Proteinrig mad inkluderer kylling, fisk, ost og æg. Hvis du er vegetar kan du spise korn, bønner, frø og nødder. Af fødevarer som er rige på jern kan nævnes rødt kød, grønne bladgrøntsager såsom spinat. Sojaprodukter som tofu og sojamælk er også fødevarer som er rige på jern. Det gode ved disse fødevarer er at jern og protein ofte overlapper hinanden, og derfor vil du ofte opleve at fødevarer som er rige på protein også ofte er rige på jern og omvendt. Det er også vigtigt faktisk at spise de her fødevarer, i modsætning til blot at supplere maden med vitaminer. Næringsstofferne fra fødevarer er flere gange blevet bevist at være langt mere effektive end det næringsstof kroppen absorberer fra vitaminpiller eller andre tilskud. Så hvis du ikke spiser fødevarerne, men blot supplerer maden med ’kunstige’ vitaminer gør du dit hår en bjørnetjeneste. Heldigvis er de fødevarer som er rige på protein og jern nemme at finde og erstatte. Så hvis man ikke er til én ting kan den nemt erstattes med en anden fødevare.
Vi opdaterer løbende indholdet i vores artikler med ny viden. Dette for at holde dem opdateret og mest aktuelle. Denne artikel er senest opdateret den 28. januar 2020. Artiklen blev oprindeligt udgivet den 29. september 2009.